(Nyheter) Zakharchenko: “Vi kommer att vinna det här informationskriget också!”

zakharchenko_banned_facebook

För några timmar sedan upptäckte jag att min nya sida Facebook är blockerad, sade ledaren för Folkrepubliken Donetsk, Alexander Zakharchenko, i sitt officiella uttalande under torsdags morgonen.

-Den blev blockerad helt utan förklaringar. Mina assistenter fick redaatt det var mer än 2500 klagomål min sida från pro-ukrainska deltagare i flera olika nätverk. Det verkar som att mina ord skadar deras självkänsla och sänker ner deras ära och värdighet. Det verkar vara konstigt. Eftersom jag inte använde några medvetna ord eller termer som skulle kunna orsaka någon aggressiv reaktion från Facebooks förvaltning.

– Tja, enligt min åsikt ger detta faktum oss bara ett klart meddelande. Kiev är rädd, inte bara för våra militära styrkor, men också av sättet hur vi uttrycker oss på Facebook. Kiev har tydligen glömt bort vår natur: vi kommer att vinna det här informationskrig också! sade Zakharchenko i sitt officiella uttalande , rapporterar dnipress.com.

Översättning – Donbassföreningen 2015-10-30

Leave a Reply

